مهاجر غربت.(اجتماعی.فرهنگی.علمی
این وبلاگ سعی بر این دارد که تمامی اطلاعات اجتماعی.فرهنگی. وعلمی روز را ارائه دهد

اطلاعيه رياست ارتباط خارجه وتنظيم بورس هاي فوق ليسانس در مورد بورس هاي ماستري از طريق آنلاين
شوراي تکنالوژي تحصيلي کشورهندوستان از اتباع خارجي که علاقمند تحصيل به دوره ماستري از طريق آنلاين در سال 16 20– 2015 را در کشور هند داشته باشند، به اطلاع شان ميرساند، که امتحان ورودي در ماه مارچ 2015 اخذ ميگردد.

علاقمندان ميتوانند، جهت معلومات مزيد به وب سايت ذيلhttp://www.aictecmat.in مراجعه نمايند.




تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

اطلاعيه رياست ارتباط خارجه و امور فرهنگي در مورد بورس هاي مقطع ماستري و دکتوراي کشور چين
سفارت کبراي جمهوري اسلامي افغانستان مقيم بيجنگ در رابطه به جزئيات برنامه هاي مقطع ماستري و دکتورا درمورد رهبري تحصيلي و پاليسي، پوهنتون بيجنگ Beijing Normal University)) که در آن اهداف، مدت تحصيل، نصاب تعليمي، مضامين، شرايط پذيرش، چگونگي درخواست، تاريخ پذيرش، فيس بورسيه وغيره مفصلاً توضيح گرديده، خبر داده است.

علاقمندان ميتوانند جهت معلومات بيشتر به بروشور هاي معلوماتي آن که در ذيل به شکل PDF تهيه شده مراجعه نمايند.
برای گرفتن فورمه بالای این لینک کلیک کنید
http://www.mohe.gov.af/tmp/Broacher_2.pdf




تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری


اطلاعيه رياست ارتباط خارجه و تنظيم بورسها درمورد بورس هاي سازمان سارک

پوهنتون جنوب آسيا (South Asian University) براي دوره ششم تحصيلي خود که در ماه جولاي 2015 آغاز مي گردد، از کشور هاي عضو سازمان سارک، در مقاطع ماستري و دوکتورا در رشته هاي آتي محصل مي پذيرد:

Development Economics

Computer Science

Biotechnology

Sociology

International Relations

Law

Applied Mathematics

علاقمندان مي توانند در خواستي هاي خويش را به شکل Online خانه پري نموده و از طريق ايميل آدرس admissions@sau.ac.in تا تاريخ نهم ماه مارچ 2015 به آدرس پوهنتون جنوب آسيا(SAU) ارسال نمايند.

چگونگي ارائه درخواستي ها، شرايط و کليه جزئيات برنامه هاي مذکور را ميتوان در صفحه انترنتي www.sau.ac.in به دست آورد.




تاریخ: چهار شنبه 29 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

بورسیه تحصیلی برای کارشناسی ارشد (ماستری)  در رشته های تحصیلی زیر در دانشگاه York برای سال 2014

Conservation Studies
Public History
Contemporary History and International Politics
History of Art
Comparative Syntax and Semantics
Phonetics and Phonology
Philosophy
Political and Legal Studies
Political Philosophy

مهلت ثبت نام:
2014-May-09

لینک رسمی:

http://www.york.ac.uk/study/postgraduate/fees-funding/postgraduate/wrocahmaster




تاریخ: سه شنبه 5 فروردين 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

شروع ثبت نام بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه

یك ماه تا شروع ثبت نام بورسيه تحصيلي رايگان تركيه در مقطع تحصيلات تكميلي؛ كارشناسي ارشد و دكترا...

سازمان بورسيه تحصيلي رايگان تركيه ( تركي اسكولارشيپ) در نيمه دوم ماه مارس ميلادي در مقاطع فوق ليسانس و دكترا براي سال تحصيلي 2014-2015 ثبت نام خواهد نمود.
ثبت نام از طريق سايت : http://turkiyeburslari.gov.tr/ صورت خواهد پذيرفت.




تاریخ: شنبه 26 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

وزارت انکشاف دهات کشور هنگري (مجارستان)در سال تحصيلي 2014 پروگرام ماستري(ارشد) در بخش هاي مربوط به زراعت را در نظر گرفته که افغانستان در فهرست کشور هاي مستحق شامل بوده وFAO  بطور معمول تسهيل اين برنامه را به عهده دارد و اشخاص علاقمند و کانديدان واجد شرايط ميتوانند در اين پروگرام  در رشته هاي ذيل ثبت نام نمايند:

1 -  باغداري

2 - علوم زراعتي

3 -  انکشاف دهات واقتصاد زراعتي

وزارت انکشاف دهات کشور هنگري هزينه فيس، کتاب هاي درسي وغيره مصارف بودوباش را در طول پروگرام متقبل خواهد شد اما هزينه سفر از کشور شان الي هنگري و برعکس به عهده محصلين برنده اي اين بورس ميباشد.سمستر اول اين پروگرام در ماه سپتمبر 2014آغاز ميگردد.

فورم درخواستي ومعلومات بيشتر مربوط به پروگرام مورد نظر را از آدرس ذيل بدست آورده ميتوانيد.

Http://www.fao.org/capacitydevelopment/scholarships/en/

بايد ياد آور شد که آخرين تاريخ ارسال فورمه هاي ثبت نام 28 فبروري 2014 ميباشد. بعد از خانه پري توسط ايميل به دفتر FAOودرخواست ها به ايميل آدرس ذيل فرستاده شود:

Capacity-development@fao.org




تاریخ: یک شنبه 6 بهمن 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

 

فراخوان بورس تحصیلی ژاپن 2014

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، تربيت بدنی ، علوم و تکنولوژی ژاپن (مونبوکاگاکوشو) برای دانش آموزان و دانشجويان علاقمند به تحصيل در ژاپن ،چهار مقطع به ترتیب زیر منظور نموده است.لطفاً توضیحات هر مقطع را به طور کامل و تا پایان صفحه مربوطه مطالعه نمایید. برای اطلاع از مهلت ارائه مدارک، به جدول زمان بندی مندرج در انتهای صفحات هر مقطع مراجعه نمائید.

فرمهای درخواست را می توانيد از طريق اين سايت دريافت نماييد. لطفاً توضيحات نحوه درخواست و شرايط داوطلبان را با دقت مطالعه نموده، و در صورت واجد الشرايط بودن ، مدارک درخواستی را در موعد مقرر به سفارت ارائه نماييد. در صورت عدم رعايت مقررات در پرنمودن فرمها، نقصی مدارک و تأخيردر ارسال مدارک به سفارت، امکان رد درخواست ميسر ميباشد.
از داوطلبان محترم تقاضا ميشود فرمهای درخواستی را با دقت پر نموده و با مدارک لازم در موعد مقرربه سفارت ژاپن ارسال نمايند .

منبع:سفارت  ژاپن

 




تاریخ: شنبه 25 خرداد 1398برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

پذیرش دانشگاه امام خمینی (قزوین)شروع شد

برای اطلاع بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنید

www.ikiu.ac.ir




تاریخ: سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

 

تجمع دانشجویان افغانستانی در برابر سفارت افغانستان در تهران

 

در پی تصویب قانونی توسط شورای وزیران مبنی بر اینکه کلیه دانشجویان مهاجر برای امور کنسولی و دریافت پاسپورت تحصیلی خود موظف اند تذکره ارائه دهند، جمع زیادی از دانشجویان مهاجر افغانستانی مقابل سفارت کشور در تهران دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) از تهران، دانشجویان مهاجر افغانستانی برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به اجرایی شدن این قانون، روز یکشنبه در مقابل سفارت کشور در تهران تحصن همراه با سکوت برگزار کردند.
دانشجویان معترض که تعداد شان به 300 تن می رسید در ابتدا در مقابل دروازه اصلی سفارت تجمع کرده بودند که با دخالت پولیس ایران به کنار سرک هدایت شدند. دانشجویان با تحصن و سکوت خواستار لغو هرچه سریع‌تر این قانون گردیدند.



جعفری؛ از دانشجویان معترض به خبرنگار آوا گفت که براساس این قانون دانشجویان، برای دریافت پاسپورت تحصیلی باید تذکره ارائه دهند که این کار، عملا ناممکن است؛ چون به گفته وی، همه این دانشجویان متولد ایران اند و کارت پناهندگی این کشور را دارند. اگر آنان به منظور گرفتن تذکره تابعیت به افغانستان برگردند و بروند، کارت‌های پناهندگی آن‌ها باطل می شود.
به گفته این دانشجو، قانون تازه، ناسنجیده است و دولت افغانستان با اجرایی کردن آن، عملا برای تحصیل مهاجرین افغانستانی مقیم ایران مانع ایجاد می‌کند.

جعفری که خود دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است، برخورد مسئولان سفارت افغانستان را نیز "نامناسب" توصیف کرده گفت:"مسئولان سفارت، پاسخگوی مطالبات دانشجویان نیستند و با اینکه از اجرایی نبودن این قانون در مورد دانشجویان مهاجر افغانستانی مقیم ایران آگاهی دارند، برای متقاعد کردن دولت برای لغو این قانون، هیچ حرکت مثبتی انجام نداده اند".
دانشجویان معترض همچنین معتقدند که امتحانات پایان سمستر، نزدیک است و آنها نمی توانند برای اخذ تذکره به داخل کشور مراجعه کنند.

سیدحسن هادی؛ دیگر دانشجوی معترض مقابل سفارت افغانستان در تهران نیز به خبرنگار آوا گفت که این قانون باید ملغی شود؛ چون به دست آوردن تذکره تنها با رفتن به افغانستان امکان پذیر است.
به گفته وی، حتی پدران این دانشجویان که مقیم ایران هستند، تذکره ندارند. این در حالی است که براساس قوانین افغانستان، بدون تذکره پدر، صدور تذکره برای پسر،‌غیرممکن است.
جمیله هزاره؛ از دیگر دانشجویان معترض به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت:"اینگونه سنگ اندازی و مشکل تراشی از سوی سفارت افغانستان، جز با اخراج دسته جمعی دانشجویان از دانشگاه ها راه دیگری ندارد".

ثریا ماهوره و خاوری دانشجویان ورودی سال 91 در دانشگاه امام خمینی(ره) نیز معتقدند که دولت با وضع این قانون، مانع تحصیل همه دانشجویان مهاجر در ایران می شوند.
به گفته آنها سفارت و دولت افغانستان با وضع این قانون، خود به تخریب و ویرانی ساختمان علمی-فکری نسل آینده، مبادرت کرده اند و به دست خود، مانع رشد و ترقی فرزندان این مرز و بوم می شوند.
خاوری گفت:"این اعمال مغایر رفتار و گفتار رئیس جمهور کشور مان است؛ چرا که ایشان گفته بودند اولاد وطن باید خود شان عالم باشند و خود شان مشکلات خود را در هر زمینه رفع کنند".

دانشجویان معترض می پرسند وقتی سفارت برای هموطنانی که هیچ مدرک اقامتی در ایران ندارند، پاسپورت صادر می کند؛ چرا برای دانشجویانی که کارت مهاجرت و پرونده های قانونی در وزارت داخله ایران، وزارت معارف این کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد دارند، پاسپورت صادر نمی کند؟

آنها همچنین از مقامات کشور خواستند به دلیل نزدیکی امتحانات پایان سمستر، پاسپورت های دانشجویان را یکساله توزیع نمایند و تنها در این صورت، برای تمدید آن، دانشجویان ملزم به ارائه تذکره گردند؛ تا آنها زمان کافی برای این کار داشته باشند.
همچنین بر اساس پیشنهاد این دانشجویان، به دلیل حضور تعداد زیادی از مهاجرین در جمهوری اسلامی ایران، با همکاری وزارت داخله، یک شعبه احراز هویت در سفارت افغانستان در تهران ایجاد شود؛ تا این مشکل همگانی؛ نه‌تنها برای امسال؛ بلکه برای سال‌های آینده نیز مرفوع گردد.

گفتنی است که تلاش خبرنگار ما برای دیدار و تماس با مسئولان سفارت برای پیگیری این موضوع بی نتیجه ماند و هیچیک از مسئولان و سرپرست امور محصلین سفارت کشور در تهران، حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.

 

 




تاریخ: دو شنبه 29 آبان 1386برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

بورسیه تحصیلی امریکا برای دانشجوهای افغانی

بورسیه کامل تحصیلی برای مقطع لیسانس در آمریکا برای محصلین افغانستانی

از داخل افغانستان و افغانستانی های ساکن   کشور های همسایه از جمله ایران

مدارک لازم:

1)نمرات سه سال دوره دبیرستان

2)نمره زبان تافل و یا آیلتس


http://www.foundationforafghanistan.org/blog/2012/09/27/foundation-for-afghanistan-2013-undergraduate-scholarships-apply-now/

فرصت اقدام تا 15 نوامبر 2012




تاریخ: پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

ثبت نام از دانشجویان افغانستان برای بورسیه دافی

 

با سلام و احترام
کميسارياي عالي پناهندگان براي سال تحصيلي جديد  از دانشجويان افغاننستان  مشغول
به تحصيل در دانشگاههاي ايران براي بورسيه دافي ثبت نام مي کند. لطفا در صورتيکه
دانشجوياني را مي شناسيد در بين آنها اطلاع رساني کنيد تا هر چه سريعتر با شماره
بخش دانشجويي کميساريا تماس گرفته و براي مصاحبه وقت بگيرند
 
89349420
 
 
 
 
Tel:  +98-21-89349 332
Fax:  +98-21-88057212

 



تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1386برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

تصويب عدم نياز به خروج ومراجعت دانشجويان اناث پناهنده جمعي در كميسيون ساماندهي اتباع خارجي

بنابر گزارش روابط عمومي اداره كل امور اتباع ومهاجرين خارجي وزارت كشور به نقل از دبيركميسيون مزبور، دانشجويان دختر پناهنده جمعي پذيرفته شده در دانشگاههاي كشور كه پس از موفقيت در آزمون ميبايستي ازكشور خارج وبا اخذ رواديد ازنمايندگيهاي كنسولي ايران درخارج مجدداً به كشور وارد ميشدند از اين پس ميتوانند بدون خروج ومراجعت دردانشگاههاي پذيرش شده ثبت نام و مشغول به تحصيل شوند. دبير كميسيون ساماندهي همچنين اظهارداشتند كارگروه دائمي اتباع بيگانه درجلسه مورخ 27/4/91 خود با بررسي كليه جوانب امر وهمچنين درخواستهاي واصله درچارچوب قوانين ومقررات جاري وبمنظور كاستن ازمشكلات اينقبيل متقاضيان وبا مدنظر قراردادن ارزشهاي ديني ونيز جايگاه خانواده موافقت نمودندكه دانشجويان دختر پناهنده جمعي شاغل به تحصيل ويا پذيرفته شدگان سالجاري آزمون دانشگاهها ازاين پس بتوانند با ارائه گذرنامه معتبر صادره ازسفارت كشور متبوعه در ج.ا.ا وپس از انجام فرايند اداري مربوطه درداخل كشور اقامت دانشجويي دريافت وادامه تحصيل نمايند. وي همچنين اظهارداشت اقامت دانشجويان مشمول اين مصوبه پس از پايان تحصيلات نيز در صورتيكه اعضاء خانواده آنان دركشور حضور داشته باشند تا ماداميكه تحت كفالت سرپرست خانواده خود باشند ، برابر ضوابط و مقررات جاري تمديد گردد. ضمناً ايشان تاكيد نمودند كه اين مصوبه شامل ساير دانشجويان كه ازطرق مختلف ازجمله بورسيه مورد پذيرش دانشگاهها قرار گرفته ويا خواهند گرفت نمي گردد.

حالا شما دختر ها بگید که این خبر خوبی هست یا نه.....

 




تاریخ: جمعه 30 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

تکمیل ظرفیت دانشگاه امام خمینی(ره) شروع شد

تکمیل ظرفیت دانشگاه امام خمینی شروع شده است و تا تاریخ 1391/4/10 مهلت ارسال مدارک مورد نیازاز طریق پست را دارین.ظمنا این مهلت هرگز تمدید نمی شود وبرای اطلاع مدارک مورد نیاز و یا نحوه ارسال به ایت رسمی دانشگاه به ادرس www.ikiu.ac.ir  مراجعه کنید .




تاریخ: جمعه 2 تير 1386برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: